11 клас
Повторювально-узагальнювальний урок за темою :
«Україна в умовах десталінізації (1956—1964 рр.)».
Мета: повторити, узагальнити і закріпити матеріал ізтеми;проконтролювати знання, умінняі навички учнів; забезпечити самостійність виконання завдань; виховувати почуття поваги до іс -торичного минулого своєї держави.
Тип уроку: перевірка й облік знань, умінь і навичок.
Хід уроку
I. Організаційна частина
II. Повторення й узагальнення знань
Завдання 1. Формуємо вміння порівнювати економічні процеси
Мета: повторити, узагальнити і закріпити матеріал ізтеми;проконтролювати знання, умінняі навички учнів; забезпечити самостійність виконання завдань; виховувати почуття поваги до іс -торичного минулого своєї держави.
Тип уроку: перевірка й облік знань, умінь і навичок.
Хід уроку
I. Організаційна частина
II. Повторення й узагальнення знань
Завдання 1. Формуємо вміння порівнювати економічні процеси
Найбільші результати принесли реформи М.С.Хрущова в галузі:
а) промисловості; б) сільського господарства; в) соціальної політики.
Завдання 2. Розкриваємо вплив десталінізації на розвиток культури
Правління Хрущова М.С. – це кінець «коренізації», українізації. Чи згодні ви з таким твердженням? Обґрунтуйте свою думку.
Завдання 3. Тренуємо пам'ять.
Записати події в хронологічній послідовності:
б) XX з’їзд КПРС;
в) ліквідація МТС;
Завдання 4.
Вчимось аналізувати, виховуємо критичне мислення учнів.
Належність до шістдесятників не дає підстав називати діяча дисидентом. Чи згодні ви з цим твердженням?
Шістдесятники -
|
Дисиденти -
|
Завдання 5.
Формуємо вміння аналізувати історичні явища.
Чому в 1963 році СРСР був змушений закупити зерно за кордоном, маючи житницю – Україну? Використайте терміни: інтенсивний, екстенсивний розвиток.
Завдання 6.
Формуємо навички користуватися науковою термінологією.
Дати визначення термінів: реабілітація, лібералізація, вертикальна й горизонтальна система управління, «відлига», десталінізація.
Завдання 7. Розвиваємо логічне та історичне мислення.
Які думки щодо майбутнього України він міг записати в ньому?
Завдання 8.
Вчимося філософськи мислити.
«11 років, що минули по смерті наступника Леніна, були часом боротьби за «сталінський мундир» (М. Геллер, А. Некрич). Як ви це розумієте?
Завдання 9.
Формуємо критичне мислення учнів.
Уявіть, що ви – автор слів: «Народ мій є! Народ мій завжди буде!
Ніхто не перекреслить мій народ!»
За «слово» ви потрапили до табору на 15 років. Якби ви мали можливість, щоб виголосили системі?
Завдання 10. Вдосконалюємо вміння встановлювати послідовність подій.
Назвіть події з історії України, які відбувалися після подій всесвітньої історії, визначених у першій колонці, але раніше, ніж події, визначені у третій колонці.
Події
всесвітньої історії
|
Події
історії України
|
Події
всесвітньої історії
|
XX з’їзд КПРС
| ||
Завдання 11.
Вчимося творчо мислити.
О.Лаціс і О.Ліберман започаткували економічну дискусію в країні. Пофантазуйте, якою б могла стати Україна, якби Хрущов прислухався до економістів?
В промисловості: В с/г: Суспільно – політичне життя:
Завдання 12. Формуємо вміння аналізувати історичні події. Розвиваємо історичну свідомість учнів.
На могилі М.С.Хрущова встановлено пам’ятник, який складається з двох частин – білої та чорної. Між ними - тріщина. Що це може означати??? Відповідь обґрунтуйте.
ІІІ. Підсумки уроку.
ІV. Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення «Життя М.С. Хрущова».
________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________